tirsdag 15. oktober 2013

Tur-Retur Kittelfjäll

Heisann Godt Folk!!

Igår tok jeg turen opp til Kittelfjäll...
 etter at ungene var levert på skolen...

Hvorfor?
Jo... fordi det lå viktige papirer igjen i vogna...
hmm... ikke altfor rutinerte campere altså...
Men men... vi lærer vel etterhvert... kanskje...

Fikk også tømt tanken og kranene for vann...
det... var.... jo.... bra.....

Turen opp startet i fullstendig tåke/dis...
Men så plutselig lettet tåka...
og DET fine været som jeg fikk resten av turen...
Oioi...

Typisk...
at jeg la igjen kameraet... merker at jeg gjør det ofte nå for tiden....
og lite bilder er det på ungene også...
Mye fordi de springer så fort de ser jeg knipser...
Kjedelig!

Uansett...
mobilen var jo med...





Måtte stoppe og ta bilde på frosten...
det var så fint.... 
når solen skinte så gnistret det og minte meg på vinteren som snart kommer!!
JIPPI!!



Dette er et lite stykke før Kittelfjäll...
Stennäs/Grönfjäll... ikke sikkert på hvor grensen går...
Dette er en av del av turen som er kjempefin...
og minner meg mye om Norge....
Sånn bortsett fra all skog ;-)

Idag har jeg hatt hjelp til å fikse tak til veden...
Endelig...
Hadde jo vært kjedelig om all veden hadde blitt ødelagt av ren latskap....
Men ikke!!

Ja..
så har jeg vært kjerring...
å spist mandelkubb...
godt!
Skal man forresten ha noe til?
Litt tørt... kanskje?
For dere som ikke vet hva dette er...
Skal ta bilde imorgen...

....Byebye...
...Lena...

1 kommentar:

  1. Jag älskar mandelkubbar!! Om det nu är såna som i Sverige du menar.. Fruktansvärt torra men sååå goda till kaffet! Fina fina fjäll. Ljuvligt att se! Så du var på en liten resa du. Tur dimman lättade. Nej verkligen att veden inte ska förstöras. Du har jobbat hårt med den!

    Kram, vi kanske ses till veckan. Måndag el tisdag kanske?

    SvarSlett