onsdag 28. mai 2014

Rundtur i hagen....

Hello!!

Skulle jo blogge igår kveld....
tok meg jo en runde i hagen med kameraet i hånden....

Men...
sofaen ropte så høyt....
og jisses så herlig det var å synke ned med Ipaden i hånden....
Plutselig var klokken blitt sengetid...
og ingen blogging ble gjort...
jaja...

Trøtt... det var jeg etter å ha gjort ei solid arbeidsøkt i hagen....
Graver jo opp halve hagen til åker....
Tungt!
Skal forberede jorden for å sette poteter og jordbær...
Det blir vel ikke så mye til avling i år....
men da er mye av jobben gjort til neste år....
Fikk også tips om å sette poteter uansett om det ble sent..
Skulle tydeligvis være bra for jorden...


Meeen litt farger har vi fått i hagen...
det var det jeg skulle dokumentere med kameraet...



En chokladblomma... Heter det sjokoladeblomst eller kanskje kakaoblomst på norsk??


Sååå fin farge på stemorsblomstene....

Potetåkern....

Ripsbusken som jeg ikke flyttet... ser ut å ha det fantastisk der i kveldsolen...

Hørte jeg.... Rabarbrapai.....!!!

Ripsbærbuske



En hardfør sak.... vet ikke hva den heter... Anyone???

En Gaura.... tror jeg....



Og der var jeg ferdig på rundturen....
Merkelig hvor mye lyset endrer seg på den korte tiden jeg var rundt huset...


Og...
Det ble pannkaker på oss....
Kjempemessig den der nye stekepannen...

Nu...
Er det langhelg...
Ungene er strålende fornøyd selvsagt...
Jeg skal forsøke å gjøre ferdig åkern....

....Tjingtjing...
...Lena...

1 kommentar:

  1. Som du har arbetat!! Herregud gräva potatisland för hand!! Så fint och grönt det håller på att bli där hos er. Vinbärsbuskar och rabarber. Jag hörde - Rabarberpaj till Ann-Louise!! :))

    Det är en Bergenia med de rosa blommorna. Mycket tålig sort.

    Vilka fina bilder du har tagit! Och den i motljus på trappen. Jättevacker! Tänkte igår att ska hon inte byta bort headern snart, bort med snön?! Och nu har du det. Jösses så fint det blev :)

    Nu ska jag strax lägga mig. Klockan ringer 04:40 imorgon. Saga ska på klassresa.

    Kram!

    SvarSlett