onsdag 17. september 2014

Bonden Lena....

Heihei...

Her sitter jeg som en krok...
Vondt i rygg og nakken etter dagens økt i åkern...

Åj..
Så artig økt som jeg hadde da...
Tok opp resten av poteten...
For vi har jo prøvesmaka ganske mange ganger...

Bonden Lena hadde bare mobilen tilgjengelig...
Og ikke hadde ho ei heller ryddet eller stylet poteten...
Men det blir nu vel bra for det...





Totalt ble det 36 kg som jeg tok opp idag....
Så har jeg gitt bort ca 6 kg...
Pluss at vi nok har spist nærmere ti kilo tidligere....
Så da blir det litt over 50 kg i min lille åker...
Ganske bra avkastning på 6 kg satt potet...
Som best kan man regne å få...
1 kg --- 10 kg...
Så ganske nært var det...
Såååå Fornøyd...
Ingen skader...
Ingen snegler som har mumsa...
Ingen bladmuggel...
Men ja...
Jeg skal kaste de grønne potetene...
I know...

Bonden Lena altså...

Haha...
Nå skal krokrygg kjerringa gå og legge seg...
Snork...

...Lena....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar