mandag 3. oktober 2016

Potethøsten 2016






Hei hei!!

Ja...
Som dere ser... har all potet kommet opp av jorden og ned i kjelleren....
I år orket jeg ikke å veie opp poteten, tror nok kanskje at det er litt mindre enn ifjor....
Men det var det med den der kjærligheten som jeg har vært litt forsiktig med... 
Kremt... slurvet med...

Men uansett...
Er fornøyd med resultatet.... og jeg tror nok at dette rekker for vårt bruk....
Vi satte fire forskjellige sorter..

Sparrispotatis... Ny sort for meg... blir spennende å se hvordan den er...
Amandine.... supergod... som jeg har satt de to foregående år... gav bra avkastning iår...
Mandel... Ikke prøvekokt den enda... men er den som gav minst tilbake... merkelig... trodde den var gunstig for vårt klima...
Og tilslutt en melen kokpotet... King Edward... Super til mos...


Vi tenker på å dele inn kjelleren litt...
Sånn at vi kan få en matkjeller...
Det beste har vel kanskje vært å bygge en jordkjeller ute...
Men det kjennes som ett gigantisk proskjekt...
Tror derfor at vi funderer litt mer på en matkjeller...

Minuset er jo bare den tragisk vanskelig nedgangen til kjelleren...
Skulle kanskje ønske meg at vi flytter den der vi kan gå ned på ett ordentlig vis...
Vi får fundere på det også....

Idag kommer Andreas hjem igjen...
Nu blir det vel full aktivitet i huset...

Jaja...
Jeg har tatt det veldig piano nu ei stund....
Har vært veldig trøtt og orkesløs...
Kanskje for at det ble så lite sommerferie på meg...

Jaja...
Jeg er ganske bra på piano....
Tempoet altså...


Adjøss...
...Lena...

1 kommentar:

  1. Venter i spenning.......på alt det nye som skjer i heimen;o)

    SvarSlett